31 May 2008

aku bukan mat rempit

nilah antare motor yang pernoh jadi milik aku...

yang 1st sekali honda c70 ni lah TX1886.. pegi ulang alik sekolah.... tp tak lamer... coz lepas tu aku guna motor RX-Z abang aku... form 1 pakai RX-Z.... semua budok2 lain tengok kat aku... maner dok nyer... time tu jarang student ader motor pegi sekolah... budak form 5 pun naik motor buruk jer... bangge giler aku time tu... habis jer paper last PMR... abang aku nak ambik motor tu... so aku gune lah motor honda c70 aku tu balik... aku guna sampailah aku tamat form 5....tapi dop guna sangat pun sebab time form4 dgn form5 aku duduk asrama.... tapi dengan motor ni lah aku muler belajor merempit... berlumbe dgn member2... maklumlah aku ni adik angkat pomen motor... so aper lagi... gune kesempatan yang ader.. sekarang motor ni ader kat kampung.... buruk yang amat... coz dah beberape tahun terbiar....

kuar jer result SPM... aku buat mengader ngader dgn my papa... mintak motor lain... so my papa belikanlah honda EX-5 ni utk aku... TAG1886... firstday kuor kedai... aku terus tukar rim aloi 18 inci... papa ku tengok jer.. "ai abang, motor baru beli, kobek doh".... aku senyum jer ler... he3... aku jage motor ni macam awek aku.... kalau hujan... sorilah nak tengok motor ni atas jalan... kene tunggu jalan kering dulu... kalau tak.. kotor nanti... jage jage jugak... rempit mesti di perjuangkan... tukar situ... korek sini... setting sana sini... so dapatlah jadi motor paling laju kat kg aku.... tapi still dop dapat pintas pomen aku... sial betul... entoh berape banyok duit aku habis dop tahu lah... dop terkire banyoknyer.... last2 motor ni ader kat batu pahat skrg ni... aku bawak pegi kelas... dah nak jahanam... aku dop peduli sangat pasal motor ni sekarang... yang penting boleh jalan... cukup lah...
musim dah berubah... orang dah kurang pakai motor cup time tu... so aku dgn kakak aku pun suruh papa aku beli yamaha ego ni... ayah aku tak nak beli... tapi last2 beli jugak coz.. kakak aku nak buat ulang alik pegi keje... maklumlah baru start keje... nak beli pakai duit sendiri dop mampu... so terpaselah papa aku belikan... tapi dop lamer lepas tu... motor ni hilang kene curi kat tempat kakak aku keje... hump... buang duit... dalam kire2 nak beli kreta nak gantikan motor yang hilang ni...polis call... suruh pegi balai sebab motor dah jumpe balik... Alhamdullilah... ader rezeki lagi... tak lamer lepas tu... aku bawak motor ni kat UTHM ni... tapi aku bwak satu sem jer... lepas tu aku bawak TAG1886 aku tu pulak... so motor ni mama aku yang guna buat pegi kedai... duduk kampung... motor ni penting... nak pegi maner2... lainlah kalau nak jalan jauh... akhirnya... motor ni hilang lagi buat kali kedua... sampai lah sekarang... tapi kes hilang yang first hari tu pun belum selesai lagi kat court... nak buat macam maner...
aku balik kampung... tengok semua dah tukar motor lagi... semua dah up... pakai 125-Z dgn RX-Z..... ni dop bleh jadi ni... aku jer pakai motor cup... argh...kene tukar jugak ni... aku pun menggunakan kesempatan yang ader...pujuk punyer pujuk... dapatlah... TAN9886 ni... sukernyer hati tidak terkire.... tapi jarang jugak aku bawak... macam maner nak bawak... dah motor kat kampung.. aku kat sini... so aku simpan jer kat kampung... kalau aku balik rumah... perkare first yang aku buat... mesti aku pegi lap aku punyer motor... sayang lah kater kan... tapi ni lah motor last yang aka aku beli... lepas ni... nak keje nak kumpul duit... nak beli krete pulak... hek eleh.. berangan kuat.. belajar malas.....

1 comment:

Cimok said...

bos....rim ego tu bp inci pnye boss....