22 July 2008

ni ceriter betul ni....

ader 2 org makhluk yang aku kenal.... boleh dikaterkan sgt glemer kat kampung aku.... opps.... bukan kampung aku ok.... dekat dgn kampung aku... tapi aku selalu lepak kat kampung tu... so aku tahu lah... tak payah banyak tanyer......
sorang aku panggil datin M.T.N dan sorang lagi datin J ..... dulu 2 org mok datin ni... memang baik giler.... tapi sekarang dok lagi..... nok tahu bakper?....... teruskan membace ok......

kedue due datin ni antara wartawan gosip yang paling hot.... aper jua hal buruk pasal org mesti dier tahu.... lepas tu siap pegi sebar2 lagi tu... ala2 mami jarum gitu..... masing2 akan saling berkongsi idea....

dok lamer lepas tu... anak datin M.T.N buat hal.... paham2 sendirilah... sebab anak dier tu pompuan.... zaman sekarang...biaser ler.... datin J pun membawa beriter ke seluruh pelusuk kampung.... maka bermulalah sesi kater mengater.... tp still ok lagi... masih bertegur saper lagi...

satu masaloh datin J ni ialah... suker sgt berlagak nak mapus... even dier tu______... malas nok kater.... tapi sejok 2 menjok ni.... anak datin J kerap sangat buat hal yang boleh jatuh kan maruah kuarge.... macam macam hal.... datin M.T.N ni pun.... membuat pembalasan lah.... menyebarkan cerita yang amat panas ni kepade semua orang yang dier kenal.... jadilah satu beriter hangat kat kampung tu....

sikap saling membalas ni... membuatkan hubungan 2 stesen tv yang paling hot kat kampung tu renggang.... dan terus putus..... time aku balik kg hari tu.... dier 2 orang dok bertegur saper lagi.... sebab sebelum tu... dah macam2 hal yang berlaku.... kalau aku tulis.... tak muat lah blog aku ni....


****moral of the story----> tak payah lah nak sebarkan beriter buruk org.... nnt kalau sendiri yang terkene... baru tahu... langit tu tinggi ker rendoh....

No comments: