30 May 2009

salesman

26 mei aku pegi kemaman lagi... hu3... biase lah budok praktikel, semua keje kene buat... tapi aku suker... ha3... boring gok duduk saje... wak keje best skit... bukan nok tunjuk rajin... tp tu lah aku... dok leh duduk saje sgt... cepat rase boring...

aku gi kemaman kali ning sbb wak promosi rumoh... senang cerite jual rumoh lah... 2 hari, 2 tempat... hari 1st tu kat kemaman supply base (KSB).... ramai gok orang duk khumung,, macam lalat khumung taik.... ha3.. perumpamaan saje ok, bukan nok mengater ke sape2... sile paham... kalau dok paham gok, gi rendam paler dalam bledi warne biru... dok pom hatuk paler di sliding door lebih kurang sepuluh kali.... ^^^mengarut^^^....

aku dok tahu sgt pasal jualan rumoh ni... tp ok lah, buleh lah jugok terang skit2... kalau dok tahu, aku tanyer lah kat staf2 tu... hu... soklan yang paling aku bengang.. "tanoh ni sekaki berape ringgit".... bodoh.. maner aku tahu, ikut hati mmg aku carut doh ye tu... kalau x mboh beli x pyh cakap banyok lah... kalau nok tanyer jgk, tanye hok patut2 lah.... ni tanyer soklan lebih pader hok nok beli... gua dah naek bengang... hu3

malam pulok, gi ngail (mancing) dengan bos... n staf2.. ha3... aku mane lah reti ngail... tp ok lah, stakat suker2 tu boley lah... cari pengalaman... ha3. padahal aku duk pegang lampu je... doh lah nyamok banyok... aku supoh jadi tv plasma 48 inci baru hu3....

2nd day kat bank islam kemaman... hari kedua macam biase gok... tp nok jadikan cerite, aku jumpe pok spupu aku situ (sepupu ayoh aku daa).... byk gok kene soal siasat... ye kate time kecik2, ke sokmo sekeh paler aku... nasib baek mase kecik... kalu besor, aku sekeh smula paler yer... he3.. time nok balik tu ye wi bisnes kad ye ke aku... aku tengok lah... rupe2 nyer ye manager kat situ... hu3... kaye ah kalu gitu.. ha3... tu je lah... cakap kejap je... aku dok auw nok cakap naper... ha3

ni ader lah gambor sikit... kalau x mboh tengok, jgn nok ngade2 tengok. kang aku debang atas belakang kang.... kalau x mboh kene debok, jgn mengomen hok bukan2.. huh... aku serius ni, tengok gok muke aku ni... sape kate aku hudoh aku sepak... aku dok kire.. hu3


kat KSB (kemaman supply base)

membusykan diri... padahal check kredit jer.. hu3

kat bank islam dengan abang ziekay aku hok kurang hensem dari aku... aku lagi hensem lah... jgn maroh ye bang... ha3

gi ngail lah pullok... ni dgn naeim

test flash camera h'set... hu3.. tp model dok brape nok menjadi... ha3.. kutuk diri sendiri nampok..ha3

bos ku yg sgt sporting... tp pemalu... malu2 kucing je ni..

hasil tangkapan yang hampeh... tp ok lah daripade tak dop lansung...hu3... dari sungai ia datang, ke sungai jugak ia kembali...lepas semula lah maknenyer.. lembab btul lah mung ni...

No comments: