23 August 2009

fasting...

hari ni masuk hari ke-3 berpuase.... setelah 7 tahun aku berpuase di perantauan... tahun ni.. aku harap akan menghabiskan bulan puase yang indah ini kat rumoh aku je..... tp teringat jugok time puase dulu2...

1. 2002-2003 >> puase kat asrama dengan kawan2.. time MRSM dulu, tahun 2002, ok lagi sebab puase dalam setengah bulan je.... tp tahun 2003... agok menyeksekan sbb puase dan SPM.... 3, 4 hari je bleh makan kat rumoh... hu

2. 2004 >> puase kat matriks.... kolej matrikulasi KEDAH..... jauh di utara.... makan berbayor... duit dop banyok... penjimatan terhebat.... 1st time belanje makan minum sendiri... ha3... yang penting.... dop pernoh makan kat cafe.... hari2 pegi bazar ramadhan kat pekan changloon.... sbb bln pose bleh masuk lewat sampai pkl 8 mlm.... kalau x pon, bungkus makan kat bilik....

3. 2005-2008 >> berpuase kat uthm JOHOR pullok.... jaun nun di selatan... nasib aku lah tu... kejap kene campok ke utare, kejap ke selatan.... selame 4 tahun tu.... makan yang x akan di tinggalkan ialan nasi biryani... dalam seminggu adelah 4-5 kali beli... sampai makcik yang jual tu dah kenal... hu3... nak buat mcm maner... tu je yang best... nak beli nasi berlauk, remeh plk... makan je yang senang.... mahal skit pon xpe.. janji mudah dan berkesan.... setiap hari... bazar PARIT RAJE jadi mangse.... berebut2.. kalau datang pkl 6.30,, confirm bleh makan saki baki orang je... maklumlah kawasan student... mmg laku kalau jual makanan time bulan pose....

banyok lagi kenangan sebenornyer... tp tu lah.. dop ingat doh, banyok sangat... bende pon lame doh, banyok hok luper dari hok ingat.....

bye..

2 comments:

AhjuL Adun Jr. said...

paih..kami merindui nugget n kopok lekor yg ko blnja..

mat_paeiz said...

aku pun MERINDUI saat2 aku kene buli goreng kopok n nugget