02 January 2010

APIZ master

adik apiz oii.. ang nak suruh aku update blog ek?... ni ader cerite sikit bermula 30 disember 2009 sampai 2 januari 2010

hari rabu tu (30 Disember 2009)... aku naek bas pegi KL.... pukul 11.00 pagi... bas punye lah slow.... pukul 7.15 baru sampai putra... ni semua sebab kes excident hari tu lah ni... letih giler duk dalam bas lame2.... sbb dah berape bulan dop naek bas... dulu time duk johor... stakat 10 jam tu... maen2 je...

sampai KL kak chik dgn abg din tunggu dos kat putra, lepas tu terus pegi USJ1.... sbb esok tu aku ader keje skit dekat situ... boleh tahan jgk jauh.... tp lalu highway, dop lah rase mcm jauh sgt... lepas jumpe tempat tu, gi makan plk dekat restoran seafood dekat bagan, port klang... makan kat situ kire ok lah... tp yg aku kurang faham pasal sotong tu... sbb semua dlm pinggan tu kepale sotong.... tp x tahu lah kalau aku tersalah bace dlm menu tu... lantak lah... rembat je aku... ha3.. lepas tu baru balik rmh.... letih siot..

ketam... sutun... udang.....

esok tu (31 disember 2009) pagi pegi kat USJ1 dgn kak chik... selesai semua keje... pegi kat alam sentral shah alam... saje nok jalan2 sbb kak chik kate lame doss dop gi shah alam... shopping skit... makan skit.. lepas tu baru balik... sampai rumah dalam pukul 2.00 ptg... lepas tu tido sepuas puasnyer... hu3....

malam plk, pegi kat dataran merdeka sambut tahun baru... turun lewat skit... dekat pkl 11.00 mlm... samapi situ, punye lah ramai makhluk... tp yg aku perasan, ramai org indon daripade orang malaysia... terase mcm duk kat bandung lah plk... ha3.. lepak2 tengok konsert kejap, lepas tu "HEPI NEW YEAR".... tengok bunge api selame 10 minit... kat Kg aku pon ader bunge api jgk... tp dlm 5 minit je (member aku bagi taw)...

habis konsert + bunge api... semua orang balik... bleh tengok lautan manusia... ramai gile... pelbagai ragam... dengan pelbagai pakaian yg ketat ade, yg kecik ader, yg busuk ader... pendek kater semua bende ader... aduhai... rosok manusia sekarang.... yang paling best.. lelaki bertetek besar... tp yang lagi best... siap ader lelaki laen yang sedang melanggan.... yang tambah kelakar, body pondan tu lebih besar daripade pelanggan... aku pom x tahu, sape menonggang sape... ha3..

lepas tu pegi makan steak dkt restoran the ship kalau dop silap... dkt kg baru... best jgk lah... tp sedap mkn nasi lauk budu lagi... hu3.


esok pagi 1 Januari 201o... mat yie reply sms aku yang aku hantor mlm thn baru tu... lepas tu ajok keluar pegi sunway... aku on je... duduk rmh pon boring jgk.... srh kak chik hantor sampai stesen komuter putra... lepas tu naek komuter pegi sg buloh.... yg menjadi tragedi hari tu ialah aku silap naek train.... aku sepatutnye naik train ke rawang... tp aku naek yg pegi sentol... nasib baek dekat je... dop sampai 5 minit... so kene pusing semula... ha3... pengalaman tu beb...

lepas tu lepak2 rmh mat yie... sembang2 bende yang dulu2... tanye member2 perkhabaran member2 lame... ha3...

petang tu pegi ambik awek dier kat jalan lok yew (betul ke eje gitu... ape2 je lah)... lepas tu ingat nok pegi KLCC... tp last2 balik ke sunway semula... pegi makan steamboat dekat restoran FLAMING.... aku ni darak sikit... aku dop reti makan bende2 gitu....

tp kalau ader orang tunjuk... aku ok ajer... tamboh plk kalau ader org belanje.... lagi lah aku ok... ha3... tgh sibuk2 menyediakan hidangan... ader orang wak tupoh air... ha3.... baek ngaku sape buat... tp hok paling penting... org itu bukan aku.... tp x ape... buat lawok time makan dop aper... x dop org maroh... hu...

makan..makan... sampai kenyang... aku ni makan byk jgk... tp kalau makan ketam.. mmg aku fail skit.. sebab dop reti nok koyok... makan2 gitu je lah.... tp bleh tahan gok byk aku rembat... maklumlah orang belanje... ha3

benci aku mung senyum gitu yie... pe tahik... ha3

lepas tu balik... lepak2 kat rumah je....

esok pagi balik kg.... bas pkl 10.30 pagi... sampai kat kg dekat pkl 7.00

tu je.... sekian

No comments: