06 July 2010

RAJE BUOH

time nok mari hari tu, kampung aku doh nok masuk musim durian... buoh atas pokok besor2 belake dos, tunggu mase nok luruh je... time aku nok mari tu pong, ader doss hok luruh... bestnye lah kalau ader dusun durian sendiri.... bleh gop makan, ni aku kalu nok makan, kene lah beli... hu3... kalau kene hok isi molek, ok lah... mahal pon x ape, ni kalau kene hok isi lembek... wase mcm nok capok je... aku mmg x wehi makan durian isi lembek... dok sedak lasung...


serius.. aku mmg sangat-sangat- sangat suke makan durian, kalau ader skit2, mmg dop cukup, sbb aku nok makan sampai puas... baru aku berhenti .... kene plk kalau isi mcm gambor kat bowoh tu... napok keras skit... fuh... melelah air liur wa cakap lu... mmg best... (nok makan)... hu2


biler lah aku buleh makan durian ni..... aku x brape suke durian johor ni, dulu pon ade budok2 ni beli, dekat 1 bonet krete lah jgk... tp mmg dok menepati selere aku... isi x wape nok jadi... rase pon tengik skit...

dulu time cuti matrik, aku ade ikut member pergi kat kebun durian dier, thn tu durian dier mmg menjadi... byk sgt buah... tp ader yg paling best, 1 pokok yang besar tu, buah dier mmg best, kalau ader hok luruh dari pokok tu, aku mesti suruh dier simpan utk aku... bestnye... tp sejok dari itu, durian kebun dier doh tidok menjadi... kalau ader sikit sgt je... nok g kutip pon malas... dan dgr2 cerite, pokok tu pon dah mati... hu3...


harap2 balik nok raye ni still ader buoh durian untuk aku... teringin sangat nok makan.... bulan pose pon jadi aku ni... bulan2 pose org dok makan buoh2 gini... tp aku peduli ape.... hu3

No comments: