04 October 2010

adik saye

untuk buat julung2 kalinye aku sampai ke Hospital Batu Pahat hari ni (4hb. oct. 2010)... melawat kawan merangkap adik aku.... kene masuk wad sbb dah seminggu demam... ingatkan demam biase... tp doctor tu cakap demam denggi.... denggi berdarah plk tu.... but dop tahap merbahaya lagi... aku dgr doktor tu cakap.. aku dah naek risau... aku call akak aku... tanye pasal ni... dier pon cakap aku mmg sepatutnye risau... dan dier tak berape setuju bile aku cakap doktor belum masukkan platlet,, even dah ader darah yang kuar dari hidung... dier cakap sepatutnye dah kene masuk platlet sbb platlet bleh turun dengan cepat tanpe di duga.... dan akak aku pesan... suruh banyak minum air dan makan sup ketam... sbb denggi mmg x dop ubat...

kesian aku tgk halim... serius mate aku dah berair bile aku tgk muke dier... aku tgk dier mcm letih dan lemah sgt... rase mcm nok nangis tp.. aku thn jgp.. malu lah orang tengok kekgi... aku ade tanye doktor tu.. macam mane??... dier cakap belum merbahayakan... tp aku takot... tgk muke halim yg lemah tu.... kadang2 senyum dalam pakse...

dalam susoh2 hati tu.. cube lah jgk buat2 lawok... biar dier senyum skit.. nampok ceria skit... walau dalam hati... aku sgt bimbang...

semoga halim cepat sembuh... balik maen futsal + buat PSM... ha3...

2 comments:

pal7 said...

semoga cepat sembuh kepada sahabat kita..amin

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Cepat sembuh untuk kawan kamu..

Salam ziarah kembali.. :)