20 October 2010

bersedih LAGI

aku rase letih sangat dengan semue ning... rase macam tidop mampu lagi untuk meneruskan semua ning... sangat tertekan dengan tugasan yang sangat membebankan... sepertinya aku belum bersedia untuk melakukan apa yang ditugaskan kpd aku...

terase sedih bila mengenangkan nasib diri yang kadang2 lansung tidak berpihak kepada aku... penat lelah seakan tidak pernah dihargai oleh orang2 yang hanye mencari dimane khilafku... tiada sekelumit rasa belas yang mereka lemparkan kepada ku... aku tahu aku umpama seorang insan yang masih mencari cari hala tujuan yang aku sendiri belum pasti kemana destinasi yang hendak ku tuju... amat payah rasanya untuk aku menerima semua ini...

niat hati kecilku ini, ingin sangat melakukan perkara yang terbaek.. namun adakalanya, niat hanya tinggal harapan kerana memang aku tidak mampu untuk melakukan itu..

bertemankan zali yang sudah sedia paham dengan perangai aku ni... zali sentiasa memberi kata2 semangat tat kala aku sudah umpama jatuh tersungkur di lembah masalah yang sentisa menanti aku untuk rebah kepadanya... pernah air mata ini mengalir dihadapan zali... kerana rasa kecewa... terima kasih tidak terucap kepada zali untuk semua itu... tidak termampu utk aku membalas semua jasa baik zali...

terkenangkan kedua ibu bapa di kampung.. membuatkan air mata makin laju mengalir.. tidak mampu untuk aku mengecewakan kedua insan yang terlalu tinggi harapannya pada aku... sebagai satu2 nya anak lelaki yang mampu melangkah jauh dalam mencari ilmu di menara gading.. amat berat untuk menyatakan tidak untuk semua itu... walau terase amat berat utk aku meneruskan semua ini.. tp aku gagahkan juga demi untuk memenuhi hasrat ma dan pa... ku akui aku ini bukan anak yang baik... kadang2 ade menyakitkan hati mereka.. tp aku masih mengerti betapa tinggi harapan mereka melihat aku mencapai apa yang kami sama2 citakan...

1 comment:

pal7 said...

u can do it bro..harung je kan?..haha