28 November 2010

bila rasa itu

merintih kesal... ayat pembukaan yang memang agak menyedihkan... kesal dengan diri sendiri... kesal dengan hati dan perasaan... kesal dengan suasana yang menghantui benak fikiran.. sejenak aku memandang sekeliling... diluar kedengaran kicauan burung yang entah dari mana datangnya... kelibat yang halimunan hanye bunyi yang memecah halwa telinga.... ku lihat teman baikku merehatkan diri setelah sepanjang malam mentelaah ilmu pelajaran... dapatku rasa penat itu.. walau aku hanya sekadar memandang dan tiada tanganku hulur sebagai bantuan... bersalahkah aku jika aku tidak mampu untuk membantu....kerana aku sendiri tidak mampu untuk melakukan itu...tiada guna erti kawan kalau tiada apa yang dapatku beri...hurm.... aku kesal

betapa kesempurnaan yang sentiasa menjadi idaman hati tidak pernah untuk aku miliki...mungkin ade yg mengganggap aku ini serba lengkap...tiada kurang...tp hanya aku yang tahu dimana lebihku dan dimana kurangku...menyingkap hari-hari yang berlalu...terdetik dihati kelamku...betapa aku belum menikmati keindahan itu...namun rase bersyukur sentiasa ada...kerana ku tahu dan aku mengerti semua yang berlaku adalah anugerah yang Maha Esa...

kala siang bakal muncul dan matahari sudah hampir memancar menyinari bumi indah ini... aku termenung lagi...menyaksikan kelibat insan itu...kadang-kadang cuba menceriakan suasana dengan hilai tawa dek cerita dan gurau senda...senyum kembali tercalit namun rasa gundah itu tidak pernah akan hilang...seperti yang sering aku ucap berulang kali...tiada siapa yang mampu memahami hati dan perasaan ini...rase takut itu sentiasa ada...

bertemankan alas nipis...tangan diletakkan dikepala...kotak pemikiran aku tak pernah berhenti untuk berlari kencang untuk memikirkan itu dan ini...entah...rasa kesal itu sentiasa ada...rasa yang tidak mungkin sampai ke penyudahnya....

binggung dengan semua ini...binggung aku...resah aku...kesalanku...cemburuku....marahku...hanya aku yang mengerti...biarlah aku hidup dalam dunia aku sendiri...penuh dengan cita-cita dan angan-angan resah yang hampir pasti membunuh jiwaku dalam diam

No comments: