13 November 2010

waChaaaaa

lame dop men-taip blog... (mcm ayat same je aku gune.... ade aku kesah).... tiap2 hari maen... maen dan maen.... bile aku nok buat keje ning.... hari berganti hari.... minggu berganti munggu... final exam just around da corner... tp satu haram aku dop bace lagi... doh lah byk... dan sila ambil perhatian... nota adalah SANGAT banyak utk dibace.... tp bile??... urmh... esok kot?... kot.. kot... dan kot..... lalalalala....

jumaat tu buat rombongan beramai-ramai ke rmh dato' Din.... saje gi jalan2... dalam 20 org kot... anok beranok dier lah... aku bahagian wak bolok je... ha3.. meramaikan majlis yang sedia ramai.. biase kalau aku gi dgn pok sang... aku lepak2 rmh je... malas nok kuor... ni bile ramai, ade je hok nok gi jalan.... ingat mule2 nok gi Zoo mini mat said tu... tp mase pendek sgt... mane dang.. so geng2 tu pakat nok g pantai kemasik... dalam hati : menatang ape ade lah situ... tp dok kan nok ddk rmh sorang2... kene lah ikot.... TAV1886... ditiggalkan, jimat minyok... ingat nok drive TAN8687... tp Dato' Din kate... naek 1 krete sudah... TAF1666... so dop jadi nok bwk krete 2nd hand baru tu... ha3..

mule2 ingat Dato' Din nok drive... tgh syok2 duk gelok katawe sakan ala2 setang... tibe terdengor suare dato' Din... "paih... ooo paih!!!... jom, mg drive"... haiya, aku dok biase bwk krete org ning... tp bowok lah jgk... biase bwak kancil je... ni kene bwk perdane V6 dato'... agak tidak biase disitu... kan langgor lembu... ssh plk aku nok ganti...

doh lah pengikut di belakang memandu kerete dgn kadar yg sangat laju.... 40-50 km/j... sakit jiwe aku tunggu.. tinggal kan, takut dok jupe cari jalan... aduyai... aku pon bwk krete slow jgk.. tp agok2 lah... jgn lah slow sgt... ngatok aku bwk krete lagu tu.... Dato' Din pening... "aduhai.. rokok x dop ning... cpt2 cari kedai... aku kalau x dop rokok... dok bleh ddk diam.. depang tu ade kadai... mg weti situ kekgi".... last2 kedai tutup.... ha3.... Dato' Din mengeluh "oloh... doh nok beli mane ning".... aku hanye mampu tersenyum.... dalam hati : padang muke...

sampai sane.... "slow2 ih,, intai kedai jual rokok" Dato' Din bersuare lagi.... skodeng punye skodeng... jumpe lah jgk... suke hati Dato' Din tidok terkate... baru lah napok senyum skit muke tu... ha3...

sampai sane.... aktiviti yang ala2 wajib gitu... bergambor.... malas lah aku gambor byk2.. takut kene santau kekgi... maklumlah.. terlampau henseng... dalam hati : henseng korok kering.... gambor yang mcm nok ambik gmbor bukit lebih dari gmbor aku ning hasil keje tangan awang lock... natang ape.. muke aku kecik je, gambor batu je lebih... cikgu tolok 6 dari 10 markah... huh..

ni plk gambor yg di snap oleh Dato' Din.... pesanan Dato' Din sebelum snap pic ni... "jgn buat aksi ganas"... ha3... ade ke patut pesan bende tu ke aku... aku ni mcm alim ulama gini, mne buat bende2 gitu... napok je muke jahat... tp hati terBAEK... dalam hati : puji diri sendiri tidak salah...

puas budok2 halus :tidak diselitkan gambar mereka: maen air pantai... semua bersedia utk balik.. sek2 tu balik terus.. tp aku nok gi ambik TAV1886 dulu... tinggal kat rmh Dato' Din.. so aku balik lambat lah skit... satu lagi.. aku dok suke lalu jalan pantai... bolok... aku wehi lalu jalan dalam... kalau balik terus kene lalu jalan pantai.. tu yang aku tinggal TAV1886 tu...

bende lagi nok cerite ning....

.....mengarut.....

No comments: