29 March 2011

bukan MAKSUDKU....

hati kite,, siape yang tahu... sejauhmane kejujuran... keikhlasn yang cube kite berikan.... mungkin aku terlalu cepat membenci... tp jauh disudut hati aku, tiade siape pon yang tahu... sehingga ada yang menyatakan aku ni ingin menjatuhkan mereka... akan aku ingat kate-kate itu, mungkin sehingga aku tiade lagi di alam ciptaan Allah yang maha indah ini.... bukan aku tidak memaafkan tetapi aku sukar untuk melupakan...

tiade sekelumit rase untuk menjatuhkan sesiapa, jauh sekali membuatkan mereka menderita... salahkah aku kalau aku sedikit jujur dalah kehidupan aku.... aku juga ingin dipandang tinggi oleh orang disekeliling aku... mungkin aku tidak sesuci makhluk ciptaan Allah yang lain... tapi aku juga ada rase untuk dihargai.... hanye mereka yang tidak mempunyai hati dan perasaan saja yang tidak ingin mereka dihargai oleh orang lain...

bila aku ade rase macam aku melakukan kesalahan, maka aku akan ingat ayat itu "perbuatan kau seolah-olah ingin menjatuhkan aku".... membuatkan aku terkedu... adekah perkara yang aku lakukan melambangkan itu... arghhh.... tiada lansung niat dihati... maafkan aku wahai sahabat dan teman-teman seandainya perbuatan aku menyebabkan kamu rasa sedang 'dijatuhkan'

kadang-kadang, timbul rase menyesal., kenapa aku ku sini, kalau tidak, mungkin aku tidak merasekan ini semua... cukup aku katakan yang aku mmg cukup terluka dan terguris hati dengan ungkapan itu... terase terlalu hina diri ini.... dari dulu,,, ade kawan-kawan yang menyatakan aku ni budak jahat... tp aku terima sebab mmg kadang-kadang tindakan aku tu menampakkan aku ni sedikit nakal berbanding orang lain... tp belum pernah ada yg menyatakan ucapan sepahit itu kepada aku....

cube untuk lupakan... tp seperti yang aku katakan, aku mmg sukar untuk melupakan... mungkin org yang membaca nukilan ini akan berkata "alah, orang buat dier, dier ingat,... kalau dier buat orang, dier x ingat plk".... mungkin lah kot... tp segale ape yang aku buat tidak pernah bermaksud untuk menjatuhkan sesiape pon.... aku tahu yang aku mmg susah untuk menerima teguran dari orang lain... yang aku tahu.. 'aku sentiase betul'.... sifat buruk yang kadang2 boleh menyebabkan aku makin dibenci kalangan manusia disekeliling aku....

biar ape orang nak cakap... yang aku tahu... AKU TIDAK PERNAH BERNIAT UNTUK MENJATUHKAN SESIAPA PON..... jauh sekali menjatuhkan orang yang sentiasa ada diwaktu susah senang aku.... orang yang menjadi tempat aku luahkan rase suka, duka, pahit, manis hidup aku ini...

1 comment:

shidee said...

hai.. nice blog.. beautiful picture.. i love it..

if you have time come to visit my blog http://shidee08.blogspot.com/
do not forget to follow me..

thank you..
hehee..=)