31 December 2015

lebih setahun berlalu tanpe sebarang post kat blog ning.. almaklumlah dunia pemblogian ni dah makin hilang dari alam maya ni.. tp aku masih lg bertahan.. masih lagi dop delete akaun blog ni... biarlah menjadi memori dan kenangan hidup.. bile dibace semule.. ade rase sedih.. ade rase bahagie.. ade rase rindu.. macam2 rase lah yg ade..

setahun berlalu... macam dah berlaku.. ade suke.. ade duke.. terlalu banyak sampai aku sendiri pom lupe ape yg dah jadi pade aku ni... 

20 DEC 2014... aku tamatkan zaman bujang... kawen.... jadi laki orang doh... walaupon kadang2 aku sendiri seakan tidok percaye.. aku ni kawen doh.. urusan rumah tangge.. dop perlulah dibincangkan dengan panjang lebor kat sini... ke guane... 

lepas kawen.. ape yg paling ketare berlaku pd hidup aku ialah .. aku dop buleh balik kampung aku tiap2 minggu macam dulu... dulu kalau hari khamis je.. laju je aku tembor lari dari bandor metropolitan kemaman idaman ning... balik bukit payong.. tp lepas kawen.. kene gilir2.. balik rumoh mertua pulok.. mujurlah dekat je.. dalam 1 jam perjalanan jarak mase dari rumoh aku ke rumoh mertua tu...

waktu cepat je berlalu.. lepas lebih 10 bulan kawen.. aku dah jadi PAPA... 22 OCT 2015.. mase isteri nk bersalin tu.. aku ni tak tahu ape nok buat... rase kelam kabut.. dop tahu macam mane nok di ceritekan.. ramai yang tanye.. macam mane rase.. macam mane feel.. yang aku jawab cume "ENTOH".. aku sendiri dop tahu ape yg aku rase.. yg penting semua selamat.. Alhamdulillah.. dapat anak perempuan... Nur Dhiya Nadhifa namenye... Sinaran Cahaya yang Suci... InsyaAllah akan dididik dengan penuh sabar dan amanah.. agar menjadi anak yang solehah...

urusan kerja usah ditanye.. macam2 berlaku.. ekonomi jatuh.. kampeni mule terminate staff.. tapi syukur.. aku masih lagi disini menjelang tahun baru 2016.. semoga rezeki aku tetap disini.. walaupon agak pedih dgn pengurusan syarikat yang menyakitkan... tp yang penting aku gembira dgn keje aku... gembira dengan kawan2 di sekeliling aku... 


*** sekadar gambar hiasan.. 

1 comment:

hafiz saad said...

aku masih setia baca blog ang