01 May 2018

duka

assalamualaikum dan salam sejahtera...
time sekolah dulu.. pernah belajar pepatah atau perumpamaan, yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran... keluar mulut buaya.. masuk mulut naga... mungkin itu yang aku hadapi sekarang.. tp jika dilihat secara positif.. mungkin bukan rezeki aku.. dan mungkin juga ini ujian untuk aku.. sebagai insan yang sering kali lalai dengan dunia..

begini ceritanya...

aku tinggalkan kerjaya sebagai seorang pensyarah di kolej swasta kononnye ingin mengejar cita cita untuk menjadi seorang jurutera awam.. seperti rakan2 seperjuangan sewaktu di universiti dulu.. tp jiwa aku sebagai jurutera takde.. aku tak biase keje site.. tak biase keje dalam tekanan yang melampau.. aku masih bertahan kalau sekadar tekanan kerja.. tp tekanan daripada boss aku membuatkan aku tak mampu bertahan.. aku berikan segale tenage aku untuk belajar sesuatu yang baru.. tp lansung tak dipandang.. aku dimarah atas kesalahan kecil yang aku rase bukan aku yang harus disalahkan.. kerana ikutkan rase marah.. aku letak jawatan tanpe fikir panjang... mungkin silap aku sebab tak tahan sabar.. tp jauh disudut hati aku.. aku mmg tiada hati untuk bekerja dalam bidang itu.. minat aku hanya dalam bidang pendidikan.. untuk mengajar anak murid dengan sedikit ilmu yang aku ade.. waktu aku kerje sebagai engineer tu pon.. aku seperti menyesal tinggalkan kerje yang aku minat.. tapi apakan daya.. kepututsan telah dibuat.. tak boleh berundur lagi.. 

sekarang.. aku kembali menjadi penganggur.. sampai bile?? entahlah.. aku apply jgk kerja lain.. tp belum ade rezeki.. kadang2 terfikir jgk.. kenapelah teruk sangat nasib aku.. bukan menyalahkan takdir.. tp kenape aku diuji sebegini.. kadang2 rase tak mampu nak lalui semua ini.. tp aku pon tak tahu nak buat macam mane.. suke duke aku.. 

semoge akan ade rezeki aku lepas ni.. semoga Allah mengabulkan doa aku...

No comments: