29 February 2008

ZAMAN_DULU_DULU

Kadang2 teringat zaman sekolah dulu….. nakal pulok waser….. time sekoloh rendoh dulu my febret teacher of cos lah cikgu pj aku…. Cikgu nasir…. Maybe dah pencen kot…..baik giler dengan aku……dier selalu panggil aku anok dier sebab namer dier samer dengan namer papa aku……satu lagi sebab aku dulu boleh di kategorikan sebagai atlet sekolah lah jugak….. semua sukan aku main…. Olahrage…..bola sepak….. bola baling….and badminton….. biaser lah budak2 lah katerkan kalau bab2 main ni no 1…… yang paling dop dapat luper time sekoloh rendoh dulu aku pernoh dapat anugerah pelajar lelaki terbaik kategori akademik…. Kire best student jugok lah aku ni……. Tak percaye pulok…. Tapi nok buat macam maner tak dop rezeki….. upsr kantoi…. 4A 1C…. malu siot…….. sekoloh menengoh buat aku jadi budok yang kurang ajor….. aku sendiri pun dop tahu……maybe sebab sekoloh aku tu teruk kot……budak2 situ semua jahat2…… tapi aku baik taw……. Entoh beraper kali aku nok kene tampor dengan cikgu aku…..tapi aku ni paham2 jer lah maner reti nok mengaloh…. I,m always rite ok………… masuk bilik disiplin???? Biaser lah tu….. kaunseling???? Tak payah cakap…… naik nak muntoh cikgu tu nasihat aku…. Tapi aku jawab… aku punyer suker ah…. Tapi maybe sebab aku duduk kelas yang paling pandai….dende tu kurang sebab member aku yang buat salah macam aku kene gentung sekoloh satu minggu….. saper sangke budok muker baik macam aku ni perangai macam tu…he3…. Doh lah lembik macam pondan…..he3…. tapi itu lah aku….. saper lah nok percayer aku perangai macam setan time sokoloh dulu………. Ader satu hari tu….. aku baling bijik salok….. hampir2 kene dekat dahi cikgu math aku…… kalau dok….sure makan penampor…..cikgu KH pompuan….. the fucking bullshit…. Aku akan benci 3 ekor lembu sapi tu sampai biler2…. Aku peduli aper……..bukan dier ngajor aku pun…. Menyibuk… aku punyer suker lah nok buat aper pun…..statement aku yang jadi buoh mulut cikgu smk tun telanai dulu “ AKU DOK TAKUT SORANG CIKGU SEKOLOH NI”….. sebab statement tu lah aku kene jumper pk HEM sekoloh aku….. Cikgu satu sekoloh kenal mohd faiz bin mat nasir…………. Biase lah kanak2 riang….. lawan cikgu, ponteng kelas, kuar ikut tingkan time cikgu mengajor, nampak macam macho…. Tapi aku malu sebenornyer bile ingat kembali bende2 gitu…….. kalau dapat ku undur mase…. Akan ku ubah itu semua….. tapi aper kan daye………. Nok di jadikan ceriter…..segaler kisoh hidup bodoh aku tu akhirnyer beransur ok bile dapat duk asrama……….. alhamdulillah ader lah sikit kebaikan yang selamer ini terpendam dalam hati sanubari aku ni….. aku bukan budok jahat…. Tapi nakal jer sikit…. He3……… -tammat-

No comments: