21 April 2008

PEMERGIANMU

Tanggal 20 april 2008, aku telah kehilangan sorang kawan baik.. baik mcm abang aku…. Baik sangat2… lamer aku dok jumper dier… last skali jumpe time 2003… time tu dier kene pukul dgn geng2 kampung tebakang… tu lah kali terakhir aku jumper dier…..maser jumpe tu dier tengoh cari spek mater dier yang jatuh... terpelanting time kene pukul tu...

time terima duit dana hari tu, aku ader tanyer member2 pasal dier… aku kater aku rindu nok jumpe dier… 5 tahun dok dengor kabo berite...nok gurau macam dulu…gembire sangat….dengar kate dier doh kawin.. dah ader anak pon..niatnyer nok jumpe rayer tahun lepas… tapi dok tahu rumoh dier kat maner… sebab dier dok duduk bkt payong lagi… dier pindoh kat kuale berang…

Aku kenal dier time aku baru tingkatan 1… maser tu dier belajor kat TESDEC bukit payong…. Time balik sekoloh sebelum aku sampai kat rumah mesti aku pegi minum dulu dgn dier kat kedai pok loh….. dier still layan kerenoh aku yang masih budok2 time tu…. Tiap2 petang duk lepak kat bkt payong tu… sapa pa aku maroh sebab aku lepak dengan budok2 yang jauh lebih tue pader aku…. walaupun persahabatan aku dengan dier tak lamer... tapi banyok kenangan manis bersama dier dan kawan-kawan lain yang aku dapat...

Sekarang ni… harapan aku untuk jumper dengan kawan baik aku ini… tidak akan mungkin akan berlaku.. sampai bile2 pun.. harapan ni tetap akan jadi harapan dan tak akan mungkin menjadi rialiti… biar aper pun yang berlaku… dier tak akan kembali… dan aku tak akan dapat jumpe dengan dier lagi... kerana dier dah pergi jauh... jauh sangat sangat..

Aku sedih sangat sebab dok dapat jumper dier sampai lah dier menghembuskan nafas terakhir… Zulhanif @ Toko…. Aku harap kau aman di sisiNya… semoga roh dicucuri rahmat dari Allah yang maha berkuasa…. Segala kenangan sepanjang persahabatan kiter.. akan aku simpan sampai biler2……

Ya Allah Ya Tuhanku… ku bermohon padaMu.. Kau cucurilah rahmat dan hidayah Mu keatas arwah… ampunilah segala dosa dosa yang telah arwah lakukan… tempatkan lah arwah dalam golongan orang orang yang beriman dan beramal soleh..

Amin….

Al-Fatihah buat arwah




1 comment:

fairuz@long said...

al-fatihah..smoga shabat kita trgolong dlm hambaNYA yg dkasihi..aq pn sgt2 rndu ke arwah