13 June 2008

tak tahu ujung pangkal

mengape kadang kadang kiter akan menyalahkan orang lain atas kesilapan sendiri... mungkin sebab kiter ni terlalu ego.... atau kiter sukar untuk terime kenyataan yang kiter telah melakukan kesilapan... atau mungkin juge kite memang suke nak kenakan orang lain.... entohlah.... terlalu banyak perangai manusie yang memang sukar untuk dipahami... macam aku ni... aku sendiri dop pasti tentang diri aku... kadang2 aku keliru... ape yang aku nak sebenarnyer.... sebab kadang kale... lain yang aku nak... lain yang aku buat.... entoh lah....

cakap pasal kesilapan ni... mesti ader kemaafan.... betul tak? ader orang sedar yang dier telah buat silap tapi jangan harap nak mintak maap? sorry seems to be the hardest word lah kater kan... tapi kadang kale sikap macam tu akan mengundang masalah pader diri kiter sendiri.... sampai biler kiter mesti menjulang keegoan kiter yang entoh aper aper tu...

aku selalu cakap... i'll never ever make a mistake... tu kat mulut lah... padahal dalam hati kecik aku ni... selalu kater "biler lah aku akan buat sesuatu tanpe ader silap"... ayat yang keluar dari mulut just ingin menunjuk kan keangkuhan aku jer sebenornyer.... padahal aku sedar yang aku ni insan yang amat lemah di bumi ciptaan Allah ni...

1 comment:

yin said...

besa r manusia wat saloh p tunjuk jari telunjuk seputum kok ram laen...xkaba de 9 putum lg hok dok tnjuk ke dri sdri...seme org gini paehh..