17 July 2008

POKNIKGURUKU

ni lah aku... time form 5... hari graduasi untuk semua student yang berjaye kumpul cgpa 2.00 dan ke atas..... tapi bukan tu yang aku nok ceriter... aku nok ceriter pasal lelaki kat sebeloh aku tu..........

tu lah warden aku.... merangkap cikgu sejarah aku.... en. Nik Mohd Fadzil b Nik Sepian.... kalau nok tahu... ni lah warden yang kedua kejam selepas en Saidi b Muda.... tapi aku dok takut pun ker cikgu ni....

aku dok tahu bakper aku jadi kacip dgn cikgu nik padil ni.... siap aku panggil dier "pok nik" jer... dier pulok panggil aku "cat" ( ader sejarah disebalik namer cat tu).... dalam kelas dier ngajor dekat dengan lobang idung aku... maklumlah... aku ni baik... dalam kelas duduk depan sekali...( padahal kene pakse... malu nok ngaku..)....

pok nik veri the spoting dgn aku... siap bleh sembang2 bende-bende bodoh lagi tu.... ader hari tu sekali aku sembang dgn pok nik pasal cd panaz wan nor azlin...(masihkah kau ingat....)... jeng..jeng..jeng... muler2 nyer dier yang ceritakan pasal satu ayat dalam cd tu... kalau dok saloh... bunyi dier lebih kurang macam ni...

"kalau mak bapak kiter tahu... mati lah kiter"

lebih kurang macam tu lah... aku dok beraper nok ingat...
lantas dengan bangge nyer aku mengiyakan... siap angguk paler lagi

**********************
pok nik : hah cat... mung tengok cd tu ek?
mr cat : maner ader pok nik... sayer angguk saje je
pok nik : mung dok payoh nawok lah cat.... aku tahu mung tengok...
mr cat : ye lah.... ngaku lah ni.... tapi tengok sikit jer...(konon2 baik... padahal 2..3.. kali aku tengok....)
pok nik : hahahahaha... kan aku kater doh..

**********************
kalau timer dier mengajor.... suker sangat berceriter pasal xtvx panjat gunung dier tu... aku layan jer... sebab aku malas nok belajor.... sebab ceriter pok nik banyok pasal bende hok mengarut... itu yang aku suka.... kalau boring sangat... aku akan cari point nok kutuk dier.... lepas tu dier kutuk aku pulok.... akhirnyer bermulalah sesi kutuk mengutuk aku.... pengutuk simpanan sentiaser ader untuk back up aku... tp last2 aku jugok yang kaloh.... susoh nok lawan pok ni dalam bidang pengutukan ni... dier lebih pakar...

pok nik antara cikgu2 yang banyok beri kenangan manis sepanjang aku kat MRSMKT dulu.... walau orang selalu kater pok nik antare cikgu paling jahat kat maktab (student mrsm tak panggil sekolah taw... kami panggil maktab)... tapi aku tetap anggap pok nik antara cikgu yang terbaik....


**tapi pok nik memang kejam pon..... dier pukul junior aku sampai patah tangan.... pastu kene buang drpd jadi warden....

No comments: