25 August 2008

Bulan pose nok tibe doh.. aku suker sgt time bulan pose… dok tahu bakpe… bukan nok nipu.. tapi aku mmg suker kalau tibe musim bulan pose… suasane rase lain.. lagipun setahun sekali jer… kalau bulan pose… mcm2 kenangan teringat… ingat zaman budok2… budok nape.. tuer doh tapi wak dok reti base… pose dok penoh… he3…
Tapi hok paling aku ingat.. time form 1… tapi ni bukan pasal poteng pose… tapi pasal persahabatan yang terputus sebaik saje habis bulan pose… seedey… dulu ader lah mat2 yang malas nok belajor…. SPM kantoi… lepas tu menyesal…. Tapi budok2 ni nok try kali ke 2… so registerlah kat private school kat kampong aku tu…. Tahun tu SPM bulan pose…awal pose lah… time tu jugok musim hujan…
Oleh sebab keadaan yang memakse… geng2 ni sewa lah rumoh dekat sekoloh tu… takut time exam hujan… dok leh gi ambik exam…
Aku ni kebetulan jupe dgn geng2 tu… dok tahu macam mane bleh jadi baik gitu… aku sokmo lepak dgn geng2 tu… gi tengok org main gitar… tengok study… gurau sende… sedor dok sedor…. Nok sapa doh paper last spm tahun tu… petang sebelum paper last tu… geng2 ni ajok gi jalan2 bandor trg… bulan pose… paham2 je lah kat bandor trg tu… sibuk nok mapuh… polis?,, jgn nok ceriter… mudoh cari makan… samang org dok hbs2… huh
Aku pegi pusing2 bandor… habis semua kawasan aku jajoh… seingat aku 2 jam jugok aku duduk atas motor tu… sampai sakit bahagian kemaluan belakang aku… tp best..
Malam sebelum nok balik rmh masing2 tu… geng2 tu ajok tido kat rmh sewe… oleh sebab aku baru form 1.. make kene mitok kebenoran ma dgn pa dulu…. So geng2 tu siap gi rumoh aku… mitok kebenoran nok ajok aku tido kat rmh sewe tu… malam tu… masing2 buat giler… macam2 lawok bodoh yang dibuat… lepas tu nyanyi2… ader gitar kapuk… aku just tengok jer…. Lepak2 sampai tertidur
Lepas tu yang paling terharu sekali time bangun sahur… aku ni jenis dok sahur…. So dok makan pon dok aper…. Tapi geng2 tu siap bagi roti lagi… cutting samer banyok… nok beli banyok tak dok duit… nok jage hati punyer pasal… aku pon makan lah….
Bile pagi… masing2 punggoh barang… nok balik kampong masing2…. Rase macam sedih pon ader… aku ajok lah mari pulok kampong aku kalu ader maser… tapi tu lah… persahabatan dok kekal lamer… sejok hari tu… aku dok jumper lagi dgn geng2 tu…. JAMIL, MAN, BEKI, SEPUL….. maner lah budok2 ni sekarang….. maka berakhirlah sebuah persahabatan……………….

No comments: