10 January 2009

sekadar ber........


"KUALA TERENGGANU - Pegawai Turus Trafik Negeri, Asisten Supritendan Ismail Man dan seorang anggota trafik cedera dirempuh mat rempit dalam dua kejadian di sini semalam.

Dalam kejadian di Wakaf Mempelam pukul 2.15 pagi, Ismail patah tangan kiri setelah dihimpit oleh seorang mat rempit, ketika beliau turut melakukan rondaan di situ.

"Pegawai terbabit turut melakukan rondaan mencegah lumba haram sebelum terserempak dengan sekumpulan mat rempit yang melakukan aksi wheelie.

"Apabila dihampiri, kumpulan mat rempit itu cuba melarikan diri dan salah seorang daripada mereka menghimpit motosikal yang dinaiki oleh mangsa menyebabkan beliau terjatuh dan tercedera," kata Ketua Polis Negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan kepada pemberita semasa melawat Ismail di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini semalam.

Mohd. Shukri berkata, mat rempit berkenaan turut terjatuh tetapi berjaya melarikan diri.

Tidak sampai 15 minit selepas kejadian itu, seorang anggota trafik Lans Koperal Alfauzi Abdullah, 28, patah kaki kiri akibat dirempuh oleh seorang mat rempit di Jalan Sultan Mahmud.

Mangsa dilanggar ketika cuba menahan sekumpulan mat rempit dari arah Jalan Kamaruddin menghala ke pusat bandar, menyebabkan Alfauzi terjatuh dan cedera, sebelum dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk diberi rawatan lanjut".



hek elah... kalau polis kene langgar skit... kecoh... padahal tak dop bende pom... kalau polis katok/pukul org macam nok mapuh... dok masuk paper pulok... katok sapa separuh mati... last2 dok bersalah.... dok ke kesiang ke orang... dok adil dan dok saksame....sebab tu lah ramai org dok berape suke dgn polis.... dengan ayat yang lebih skemanye... polis selalu "menyalahgunakan kuasa" yang ader...

... name pom incident... orang kalu nok mati... nusuk dalam kain limut pom mati jugok.... kate wira negare... so terime jer lah... dok payoh nok kabo ke orang ngate rawe... ni lah antare saloh satu sebab kenape kebanyokkan anok polis perangai macam ba*i... kalu ader bende skit... nok kabo ke ayoh... lepah tu blagok nok mapuh.... ingat skit... sape pon kite... akhirnye akan masuk kubur jugok.....

pesanan kepade persatuan rempit terengganu.... bukan anok nok memihok beloh mane2... tp kalau wak bende2 tu... agok2 lah sikit ye... bukan bende... takut susoh ke diri saing2 sendiri jugok....

apebende sekalipom.... i like mat rempit...auwwww....


1 comment:

nic@ said...

ak sgt setuju..polis mmg babi