08 July 2009

PPSMI.... di mansuhkan... setuju atau tidak?

pendapat aku = dok setuju same sekali!!!!!!!!!!!!!

bakpe?

kerane;
org melayu mmg lah dok pandai org putih... name pom org melayu,, bukannye org putih... tp kite org melayu ni mesti belajor org putih.... baru kite buleh maju.... memang aku dok setuju kalau totally org putih, kan masih half2, so kalau dok paham kot org putih, bace je kot melayu... ni belajor mmg pandai gile... lepas tu SPM dapat perfect A... tp rase2 nye... x dok lagi budok hok dapat sponser tu belajor kat universiti tempatan, semua hantor luor negare.... buku2 kat sane mane ader bahase melayu... semua org putih, lecture melayu, sekor haram pom x dop...

bukan aku nok memperlekehkan bahase melayu.... ader org kate, kalau belajor dlm bahase org putih, takut kekgi budok2 lupe bahase melayu.......pada aku, tu hanye pendapat org bodoh dan dok berpikir logik.... kite just gune utk matematik dan sains sahaje.... subjek lain semua still bahase melayu... dok kan sejaroh nok belajor dalam org putih gok... hu3....

jangan hanye sebab nok memartabatkan bahase melayu, mase depan generasi akan datang terus terabai.... pikir lah skit... jgn hanye nok mementingkan diri sendiri... mmg lah org hok buat tunjuk perasaan hari tu, bkn org sebarangan, geng2 tu ok lah sbb dier semue tu berjaye doh bulehlah cakap sedap... kami ni macam maner... temuduge syarikat swasta pon nok cakap org putih... dok pandai cakap org putih?... anda tidak layak untuk jawatan dipohon...

secara jujurnya,.... AKU TIDOK SETUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: