23 November 2009

masuk WAD

mareng... 23hb. november 2009... aku pegi tukor tayar krete... lame doh nok tukor.. tp nok buat macam maner... duit x dop... tp bile musim hujan ni... nampok mcm bahaye lah pulok pakai bayar botok... letok slekoh rase mcm pelik je... rase mcm tayar spin pelik... bimbang gok aku nim... niat assal x mboh pakai tayar nipis... 205/45/16.... tp dok bleh pakai tayar 205/50/16 sbb besor sangat... kalau krete besor buleh lah.. kalau setakat myvi aku nim... dengan enjin 1.3 mane lah larat... hu...

make dengan itu, terpakselah pakai tayar saiz yg same... 205/45/16... harge tayar dop lah mahal maner... RM230.00 (muroh lah kalau nok banding dgn tayar jename lain)... tp pade aku mahal.. kalau boleh nok pakai hok harge RM50 je... tp tu harge tayar motor... ha3..

niat hati nok tukor tayar je,, tp tengoh on the way tu.. terpikir lah nok tukor spring sukan sekali... try tanyer kedai tayar tu.. kebetulan ader.. harge pom dok mahal maner... dalam RM400 je... pikir2 kejap... last aku cakap "Oklah boss... pasang terus je lah"... habis duit lagi... aduhai... tp xpe lah..
ni ader lah sikit gambor...

Tayar lame + Spring asal


Tengoh cabut tayar

sedang dalam operasi... spring hitam tu yang asal... yang biru tu spring sukan


setelah selesai... Tayar baru + Spring sukan

Walaubagaimane pom... sedey... byk duit mengalir keluar... hu3

No comments: