20 August 2010

my BOY

krete adik warne yellow

semalam aku call my papa, coz nak informkan sesuatu.."aku nak kawen".. ha3 tipu je lah.. kalau betul2, maunye aku dapat pelembang kali keberape ntoh "mase kecik2 selalu kene lempang sbb degil".. ader lah hal skit yang aku kene buat report kat my lovely papa...

mase tu syed faris nok cakap... dier kate dier lame dok cakap dengan ayoh de... ha3... aku tanye lah:

aku : adik pose dop hari ni?
SF : mareng (semalam) pose... tp hari ni x ingat plk nok pose...
(aku hanye senyum... melayan ayat yg x bleh blah tu... ader ke x ingat.. Hu3)

aku : Baju raye beli dop lagi?
SF : Beli doh... pa beli seluor jeans..
(syed faris amat obses dgn seluor jeans.. kalau napok, mesti nok pakai)
aku : ye ke?
SF : ye lah..

aku : Adik rempit dop lagi hari ni
SF : Dop pon... dok naek pon motor de..
(dok caye aku, mesti papa dier rembat doh motor aku buat jalan2.. budok ni sangat minat pada motor dan krete... kalau tengok motor, ajok rempit... kalau tgk krete ajok drift, dgr krete ekzos kuat skit, dipanggil krete vtec turbo.. hari tu siap nangis nok naek krete vtec .. ha3mane dier belajor lah bende tu semua... kalau cerite mcm org dop percaye...)

SF : De makan bende td
aku: makan ayam goreng je..
SF : Sedak ah bleh makan ayam

dan seterusnya............

syed faris dah makin pandai berkate-kate sekarang ni... selalu kuor ayat2 yg mmg membuat kan aku nok tergelok... ader je bende2 hok dier nok cerite.. tp kadang memang letih nok layan bdk ni.. byk sgt soalan nok di tanye? kalau tanye plk mesti meleret -leret

contoh soalan

Q: De buat ape tu?
A: Basuh Krete
Q: Buat ape basuh?
A: Sebab kotor lah
Q: Kotor kene ape?
A: Pijok taik lembu
Q: Kat mane?
A: Depan tu
Q: Depan mane?
A: Depan tu lah...serabut sungguh lah... malas nok layan...

begitu lah biasenye... letih nok jawab...


No comments: