16 November 2012

Assalamualaikum...


rase mcam lagi gile aku dop buke blog aku ni... buke pon tidok... updatenye of coz lah tidok sekali kali... hari ni masuk 8 bulan doh aku keje kat kuale lumpur... walaupon aku mmg dop suke dgn keje aku ni... nok buat macam mane.. aku terpakse.. padahal ikutkan kate hati aku mmg lansung tidok suke dgn keadaan disini.. bukan saje dgn keje... malahan dgn semua bende di sekeliling aku... minat untuk keje mmg xdop lansung... sbb tu aku selalu je cari pasal.. malas buat keje... buat tu lambat... buat ni lambat... padahal bende senang je... aku pon bukan dop buleh buat.. tp aku malas nok buat... sbb org kate kalau takdop minat... semua bende yg kite buat dop menjadi... begitulah keadaan aku sekarang... 

tapi aku tetap mencube untuk menjadikan keje aku ni menyeronokkan... InsyaAllah aku akan tetap mencube... azam tahun baru kate orang... hahahaha.... hari2 aku kat sini mcam ni lah... tiade ape2 yang menarik... pegi keje.. balik keje je... maklumlah aku mane ade kawan kat kl ni... kalau ade pon semua jauh2... ade komitmen masing2.. dan ramai antare mereka dah kawen... so pada aku agak tidak sopan untuk aku ajak laki org keluar minum sampai lewat2 malam... macam zaman student dulu... uhuhuhuhu

sebut pasal student... aku teringin nak jadi student balik... padahal baru berape bulan aku habis belajor... sebab tgk kawan2 ade yg sambung PhD... aku pon teringin jgk... hahahaha... tp aku rase tidak untuk mase sekarang... baru je lepas master,,, aku nekad nk keje dulu... nak bine kuarge sendiri... hahaha... gatal pulok dengornyer.... bukan ape.. kawan2 aku zaman degree dulu ramai dah kawen... dah ade kuarge... aku pon teringin jgk.. umur pon bukan mude lagi... mungkin dah sampai mase untuk aku memulakan rentak baru dalam hidup aku... walaupun hakikatnye pada umur seperti aku ini... rasenye sudah agak lewat... tp jodoh ajal maut di tangan tuhan... siape tahu... kita hanye mampu merancang.... tuhan juga yang tahu apa yang terbaik untuk diri kite... aku sekarang hanya berserah je.... huhuhuhu

entahlah,... cerite pasal hidup takkan habis selagi kite masih bernyawa.... rasa puas atau tidak bukan lagi satu persoalan.. yang penting jalan mane yang kite pilih... pelbagai dugaan yang menimpa mungkin juga satu hikmah... yg buat masa sekarang belum kite nampak dimane letaknye hikmah itu... tp insyaAllah dengan kuasa tuhan yang Maha Esa... semuanya pasti terbukti... kite sebagai insan biase hanye mampu berharap dan berdua... semoga yang indah itu menjadi milik kite....

No comments: