27 December 2016

DEC 27

assalamualaikum... salam hamba tulur tanda ingatan.. eceeee.. macam lagu raye lah pulok.. hahaha.. saje je.. konon2 nok menceriakan kehidupan.. hahaha.. second entry untuk tahun 2016 yang bakal melabuhkan tirainye beberapa hari lagi.. 
TAHUN BARU??? takde maknenye tahun baru ke tahun lame ke... same je.. aku masih lagi begini dan masih lagi di sini.. tiade ape yang berubah.. siape yang tak nak berubah ke arah yang lebih baik kan.. tapi buat masa sekarang.. macam susah nak berubah.. insya Allah.. akan terus berusaha untuk berubah menjadi yang lebih dan dan semakin baik. 

hari ni 27 december 2016.. maknenye esok 28 december 2016... tarikh 28 december muncul lagi.. buat hati rase sayu je... 6 tahun berlalu.. arwah pergi meninggalkan kami semua.. tp aku masih lagi ingat hari2 terakhir arwah. Syed Faris sudah 9 tahun.. hari ni sunat (berkhatan) nangih selok.. itu lah anok manje yang mommy tinggalkan.. nok jadi org mude lah tu... sunat awal2.. hahaha.. tokki, tokma dgn nyang laju je gi tengok adik kat rumoh.. mane dop nye.. cucu tokki, tokma dan cici nyang nok jadi org mude dohkan.. excited lah.. aku dop pegi tengok pon.. bukan dop sudi.. tp aku ade rase sedikit ralat.. sebab ade sesuatu yg pernah berlaku beberapa lama dulu.. aku mengalah tp mmg susah untuk aku melupakan tiap kate2 yang dilemparkan pade aku.. kalau bukan fikirkan malu orang lain.. mmg aku lawan.. tp bile pikir, buat ape nok layan orang yang masih kebudakkan walaupon usia sudah lebih 30-an.. 

kadang2 ma ade sebut.. "kalau mommy dier ade....." tiap kali ma ucap bnde tu.. aku akan cube mengalihkan isu... aku konon2 tidak peduli.. sedangkan dalam hati sedang menangis merindu.. air mata seakan bertakung.. tp untuk ape aku perlu menangis lagi.. yang pergi mane mungkin akan kembali.. aku cume berdoa.. agar arwah kakok aku tu.. sentiase dirahmati Allah... jumaat lepas.. sempat jugak menziarah pusara arwah yang dah lame aku dop kunjung... nanti insyaAllah ade mase aku akan berkunjung lagi ke sane.

tentang anak sulong aku tu.. good girl sangat sekarang.. pening kepale papa dgn ibu duk melayan.. macam2 kerenah yang dibuatnye.. "nakal" tu kadang2 kelakor.. tapi sakit hati jugok.. lincoh sangat.. tp siyes.. gelagat dier mmg buat aku nok gelok kuat2.. makin besar.. akal makin panjang.. kalau dop dapat ape yg dier nok.. merajuk.. tunduk muke.. kalau panggil pon buat dop layan je.. alahai anok.. kalau balik kampung.. time aku balik sorang.. mulelah rase rindu.. teringat kat perangai "comey" dier tu.. 11 bulan dan pndai jalan.. sekarang 14 bulan.. dah boleh berlari.. tapi yang menjadi kelakornye... gigi baru tumbuh satu saje... sebatang tu lah duk buat kunyah makanan.. hahaha... tu pon tumbuh mase unur 12 bulan... budok lain yg same umur dgn dier doh ade 10 batang gigi.. tp tu bukan masalah.. asal membesar dengan sihat dan solehah sudoh lah.. ke guane....

mungkin ini saje untuk tahun 2016... insyaAllah 2017 aku akan rajin skit menulis.. walaupon tiade pembace.. aku menulis bukan untuk dibace oleh orang lain.. hanye sekadar mencoretkan memori untu aku kenang suatu ketika nanti

SELAMAT TAHUN BARU dan BYE.....BYE... 

No comments: