01 April 2017

Kisah Hati

Assalamualaikum...
macam mane nok cerite ek??... ok simple.. ape perasaan kalau orang ambik hak kite.. actually bukan hak kite jgk.. tp bnde yang kite puje.. kite tatang.. dari buruk menjadi cantik.. dan akhirnye menjadi milik orang lain... mestilah rase sedihkan.. tp nok muat macam mane memang begitulah kehidupan.. tiade satu pon atas bumi ini milik kite.. sedangkan kite sendiri pon bukan milik kite.. tapi milik Allah.

TAPI...................

aku juge insan biase.. punye rase.. punye perasaan... tp kadang kadang berbisik pada hati sendiri... "jangan terlalu ikutkan perasaan sangat... ingat segala yang bermula pasti akan berakhir"... tapi mungkin disebabkan oleh sifat semulajadi aku ni... aku pantang kalau orang kacau... ambik... usik.. barang-barang aku... sbb itulah kot bende yang simple tapi menjadi duri dalam hati... hambik.. duri dalam hati beb... duri celah bedah mane pon dop tahu... hahahahaha...

susah nak bercerite pasal bende ni dgn orang lain.. sebab semua orang ade rase yang berbeze.. mungkin org akan cakap aku ni terlalu pentingkan diri.. tp nok buat macam mane.. perangai hudoh.. hahaha.. satu lagi penyakit aku ni.. aku dop reti nok sembunyikan rase aku.... rase di hati.. jelas terpancar di muke..... hahaha.. geng2 opis.. memang paham sgt perangai aku ni.. 

CUME

aku sekarang cube untuk positifkan diri aku.. sbb aku percaye.. walau berat macam mane pon dugaan yang hadir.. insya Allah.. pasti akan ade manisnye nanti... betul dop.. semoge diri aku kuat untuk menempuh hari hari mendatang... lepas ni nok jadi macam pelakon dalam tv lah.. yg kesaborannye melepasi batas manusia biase.. hahahaha.... berlakon boleh lah der... org ketuk kepale.. senyum2.. kalau betul2.. lain jadinye...

1 comment:

Mr M said...

Bersabarlah..... mung kan budok baik macam nama blog mu.... Allah akan sentiasa bersama dengan org2 yg sabar...