22 January 2022

Ke akhir garisan

 Assalamualaikum.... 

cerita kisah aku.. hahaha.. takde kisah sangatlah.. sekadar meluahkan rasa... bercerita pada diri sendiri.. sebab bukan semua orang boleh dipercayai, kadang-kadang diri sendiri pon tak boleh percaya.. hahahaha

lagi seminggu untuk menamatkan perkhidmatan aku kat sini (Siak Siong Construction Sdn. Bhd> >> Siak Siong Engineering Sdn. Bhd. >> Mutual Premium Sdn. Bhd.) tiga kampeni, tapi actually tempat same je, cume name yang berubah, hampir 4 tahun berkhidmat.. dan akhirnya aku lepaskan jawatan sebagai Site Engineer selepas dapat tawaran yang lebih baik.. Ade yang tanye, tak sedih ke nak tinggal.. hahahaha, mane ade tak sedih.. tempat mencari rezeki, tempat menimba pengalaman, dari 0, tak reti ape ape, sampailah ade sedikit ilmu dan pengalaman.. nak kata pandai tu tidak, tapi adelah sedikit ilmu yang boleh dikongsi.

Sepatutnye aku dah resign akhir bulan december, tapi atas sebab-sebab tertentu, aku mintak extend sehingga habis bulan januari 2022 (win-win situation).. nak siapkan kerja-kerja berbaki. Kalau ikutkan memang dah takde hati sangat dah nak datang kerja, hahahaha... paham-paham lah perasaaan kalau nak resign ni, dia punya feel tu lain maciam.. tapi takut jugak nak masuk kat tempat baru.. InsyaAllah semuanya akan baik-baik saja. semoga segala urusan aku, dan keuarga aku diperImudahkan. 

InsyaAllah segala pengalaman dan ilmu yang aku timba kat sini akan aku curahkan. Terima kasih yang tak terhingga kepada semua yang terlibat sepanjang aku kerja kat sini : SMK Permai, bermula dari filling tanah sehinggalah proses CPC, hanya tinggal sedikit proses dokumentasi yang belum siap : Rumah Teres Mampu Milik, progress fizikal almost 40%. Bukan sekadar Boss, tapi juga rakan sekerja, pekerja kontrak : Indonesia, Bangladesh, Myanmar... setiap hari adalah hari untuk aku mempelajari sesuatu yang baru.. 

Sekian coretan untuk kali ni..

No comments: