04 March 2008

nok_BALIK

Lambat eh nok balik…. Nok settlekan aku punyer latihan industri punye keje… tension siot… semua nok cepat tapi inform lambat… macam maner lah aku nok cepat… aku ni kat lembak + betak…… kalau dop lulus aku punye permohonan kat private company ni…. Terpakselah buat kat JKR…… huargh…. Dok wehi buat kan government agency sbb dok dapat elaun….. nok isi minyok ganer weh…. Ingat bayor pakai daun jambu ker hah?.... agok2 ah… mentang2 student lagi….. bagi ah duit skit…. Ingat student dok makan nasik ker…. Hish…. Serabuk paler otok mikir bende gini….
Kalau kat private dapat lah jugok survive skit….. baru tahu macam mane nok buat keje…. Elaun tu penting…. Tapi pengalaman buat keje tu lagi penting…. Educated lah pulok aku ni….
Lagi satu aku teruje sangat nok gi mengundi buat pertame kali nyer…. Raser macam best jer sebab government ambik kire aku punyer pilihan…. Selama ni, hidup dengan pilihan orang lain jer….. he3…. Koya penting lah tu…. Wei kalau kurang undi mung sorang pun ok what?
Ni mak yie… dok habis2 kempen BN dier tu….. Orang PAS kater orang BN ni ahli nerake…. Logic ker tu? Or mmg doh tertulis siap2 doh namer ahli2 PAS kat pintu syurge…. Siap dengan no IC dgn no surat beranok lagi tu…. Pemimpin yang tulus lagi telus dop akan kater gitu…. Kite sebagai orang islam ni…. Kene tahu batas sempadan biler bercakap…. Pemimpin untuk mengajor… bukan untuk jadi Kureng ajor….
So pandailah menilai pemimpin maner yang lebih baik untuk diri anda… ingat!!!!!!! UNDI ANDA ADALAH RAHSIA….
Last question…. Aku balik ngundi jauh2 ni dapat duit ke dop? He3…. Money can influence my decision. He3

No comments: