03 October 2009

rayer lagi...

Semalam 3 oktober 2009, aku pegi kat open house yang pesaka trg berhad buat kat hotel UiTM dungun, sebenornye papa aku dop keje kat situ doh… tp still dapat jemputan, maklumlah baru dalam 5 bulan pencen…

Sampai je, aku nampok ramai staff pesaka berdiri kat pintu gerbang tu, sampai je dekat “mengumumkan ketibaan bekas pegawai pesaka trg berhad, en mat nasir bin mamat”… amboi.. terkezut aku, ramai lah pulok mater hok memandang ke aroh aku…. Padahal bukan org tengok aku, org tengok pa aku sebeloh tu… aku aku naek malu… ha3… lepas tu siap bagi ucapan lagi tu.. macam artis kat red carpet lah pulok.. hu3..

ni gambor pok man 6 tahun dulu... ni time aku pegi kilang, buat thesis time form 5 dulu... lame doss, tp muke still same.. dok beruboh lasung..

Sampai je, terus aku salam dengan orang yang paling aku nok jumpe, POK MAN, salam siap peluk2 lagi depan orang ramai tu, maklumlah dalam 5 tahun doh dop jumpe… dier kate aku gemuk… argh.. tidak.. bukan gemuk pok man wei, sihat je sikit… hu3…

Time duduk makan tu, aku teringat kat sorang member nim… aku kenal dier time pergi KL tahun 2000 kalau dop silap… aku pon tekan2 h’set, ader lah no telefon rumah dier, call tp dier x dop kat rumoh.. mintok nombor h’set dier, nasib baek ader…

Aku pom call lah, nasib baek dier kenal aku lagi… tu pon ulang 2 3 kali, baru dier ingat… tp dari dulu sampai sekarang still panggil aku hafiz… huh.. aku dop suker name tu.. ha3… Name member aku tu AMEER… tp aku panggil dier abg ameer, maklumlah time kenal dulu, aku budok lagi, 14 tahun.. dier dalam 20 lebih doh… kalau nok tahu. Time aku umur belasan tahun dulu, aku dop berape suker kawan dengan orang hok sebaye dengan aku… aku suke kawan dengan orang hok jauh lebih dewase dari aku… sebab kalau kawan dengan orang dewase nim,, napok hebat sikit… tp tu dulu lah… time pale otok tengoh bengong, masuk air… ha3…

Dier kabo ke aku, ader orang ajok pegi, tp dier ader keje… lagipom abg ameer nim dok keje doh kat pesaka… sbb dulu pon dier keje kontrak je… aku dop cakap lame sebab time tu dier tegoh kerje… kalau ader maser, aku call ah dier lagi… tanyer kabo saing2 lame lah kater kan…. (panjang nyer cerite pasal mamat ni… sapa 3 perenggan nor,,, tutup cerite….hu3).

Duduk situ dalam sejam lebih je, time nok balik tu, ader lah sembang2 dengan ahli kuarge staff pesaka yang aku kenal time aku kecik2 dulu…. Tp still kenal, sembang2 kosong… sekadar wak hilang boring… hu3..

Time balik, papa ajok g rumoh tokki sedare aku kat area dungun tu… aku dop kenal pom saper dier tu, sampai situ lame jgok papa sembang pasal urusan kuarge dier… lepas tu pok sepupu aku sampai.. name pok man jugok. Aku dop kenal pon dier selame nim… hu3.. best jgk dapat kenal anok beranok nim.. hu3..

Apepom aku rase rugi pulok sbb dok ambik gambor sekeping pon suasane hari tu… hu3.. tahun depan mungkin pesaka dok ajok doh gi.. hu3… anyway, hari tu aku gembire sbb dapat jumpe pokcik2 yang lame doh aku dop jumpe, dan dapat kenal tokki sedare dgn pok sepupu aku serte kuarge dier…

-Tammat-

No comments: