13 December 2009

kawen PULLOK

10/12/2009

petang khamis hari tu,, h'set aku berbunyi... WEP2120 calling......... aku tahu d0h niat nim... tp saje aku buat dop tahu....

aku : hello... nok nape?
dier : Ummm... nok ajok gi kat nikoh mlm nim..
aku : ceh... time nim baru nok ajok (ala-ala ngajuk skit..)
dier : saje je nok wak surprise ke mung...

bla..... bla... bla....


Akad nikoh pukul 9 mlm... Alhamdulillah, sekali lafaz je, bereh terus... kalau 2..3.. kali, mmg aku debok ah atas belakang tu... ha3

ni muke puas... bile selamat jadi laki orang... ha3.. kelihatan ala2 macho dengan rokok surya di tangan... hu3...

selesai akad nikoh.... dier ajok gi ngator plk hari jumaat tu... aku hantor pengantin balik rmh... lepas tu gi minum air buah dkt seberang takir...


11/12/2009

pagi tu, pegi rmh mat tahar... sbb ader majlis kesyukuran nok sambut cucu hok bakal lahir beberape bulan lagi... aku mcm biase lah... pagi2 gi dos... bahagian wak loyar, wak keje malas, last2 tolong jgk masok air gule... ha3.. doh lah tu, tumpoh plk sbb gelegok kuat sgt,, periuk plk kecik... ha3...

pkl 12.45 tu balik, semayang jumaat, lps tu rehat kejap, last2 tertidur,, bangun pukul 2.35 ptg,,, aduyai... org ajok g ngator pkl 3.00 ptg.... cepat2 mandi, mate awe2 bekok lg, tengoh isi minyok krete, pengatin telefon tanyer duduk maner.... penting gop aku nim...

sapa dumoh ye, dekat2 pkl 3.00.... last2 tunde pkl 3.30... ces... wak lengoh aku je kalut-kalut bersiap.. hu3..

mcm biase lah, aku akan jadi orang penting... bawok pengantin dan jadi cameraman, nasib baek pengantin sporting, dop lah malu2 time bergambor tu.... aku pon sibuk suruh pengantin posing, konon2 pandai lah... hu3... tp last aku jadi blur, nok suruh posing mcm maner, aku pon kater, "ikut suker mung lah nok netang, nok nerap pom..." hu3....

mcm biase lah... dok complete gambor kawen tanpe muker aku... ha3.. tu yang tepi tu, adik pengantin lelaki... jgn saloh paham plk.... awek gua sorang je... yang name nurul nadia tu.. ha3... malu2....

No comments: