22 July 2010

Ronggeng Rokiah part 9

Inilah kampung aku... actually bukan kampung aku jgk.. pekan lah.. rmh aku 1Km dari pekan ni... tp buleh kate, ni lah tempat aku membesor.. selame 24 tahun ni... kecik je pekan dier, x dop Mc Donald, KFC, Big Apple, dll... tp ader Seven Eleven... ha3.. bleh lah jgp membeli brang time2 lewat malam... hu3..

ni gambor jalan utame dier.. sebelum sampai masjid ader traffic light, masuk simpang ke kanan sejauh 1Km.. disitu lah rmah aku... dulu jalan ni kecik je, traffic light pon x dop.. kalau nok cross simpang, adelah sgt payoh... dekat simpang tu ader pokok besor, tempat ayoh aku n the gang maen dam.. tp aku dok berape ingat doss.. sbb lame sgt doh.. 10 tahun lebih doh jalan ni diperbesor...

ni bangunan arked mara yg baru.. dlu pon ader jgp bangunan mara sini, tp dier demolish doh.. sbb bangunan tu lebih 25 tahun dos... sini ader kedai burger... dari aku zaman sek rendoh lagi.. dan stall burger tu masih ader sampai sekarang... lame touw.. dulu bleh kate tiap mlm kayuh basikal semate mate nok makan burger situ,, sbb pd aku burger situ best...

Masjid kg Bukit Payong... seriusly aku x pernoh masuk lg dalam masjid ni,,, just di perkarangan sahaje... Sbb aku x sembahyang kat masjid ni, aku pegi masjid Kg Binjai Bongkok (My real Kampung)... tp ayoh aku mmg sembahyang kat masjid ni... Kami x sehaluan... ha3...

Pasaraye yang menjadi tumpuan ramai kat aren ni... mmg boleh kate semua ader kat sini... kecuali barang basoh, mcm ikang, ayang, semua tu x dop lah... ni lah tempat yang aku akan melintas lebih dari 3 atau 4 kali sehari.. sbb aku kene lalu dpn ni untuk pegi tempat aku lepak.. ha3.. jauh jgk tempaat aku melepakkan diri aku tu... tp still area bukit payong lagi.. hu3... time nak raye, mmg penuh gile kat sini.. tp senang cerite, pasaraye ni mmg maju.. hari2 biase pon ssh nak parking...

Klinik kesihatan bukit payong... sgt lah ramai manusie, tiap2 hari... nok parking krete pon ssh.. maklumlah, kecik sgt...

dan ni, klinik kesihatan baru yg di bine, actually dah 80% siap,,,.. coz ni gambar lame..

** Gambor ni aku dapat dari pesbuk, dan aku rase ni gambor time pagi jumaat... sbb napok mcm tenang molek je keadaan dier... hu3

1 comment:

cA (Sy@) said...

hehe...suke3...sy pn org bkit pyg!