27 February 2011

kembali PULANG


hari ni 28-02-2011.... bermakna sudah 2 bulan arwah kakak aku pergi menemui yang Maha Esa... sedar tak sedar, sudah 63 hari arwah tiade, selame itu juga syed faris tidak mempunyai mummy, walaupun sebenarnya syed faris tidak melihat mummynya 2 minggu lebih awal dari itu..... (sebab dia tidak dibenarkan naek ke wad).....

28-12-2010... akan menjadi salah satu tarikh keramat dalam hidup aku... kali pertama aku menerima dugaan sebesar itu.... belum pernah berlaku dalam sejarah hidup aku, menerima cabaran yang amat berat... bukan menolak takdir dan ketentuan Allah yang satu... tapi percayalah, hanya orang yang melalui perkara yang sama dengan aku akan merasainya... walaupun pada luarannya kelihatan seperti biase, namun dalam hati tiade siape yang tahu...

tiade ape yang mampu aku lakukan... yang pergi tetap pergi, mane mungkin akan kembali... menangis air mate darah sekalipon, ia tetap tidak akan kembali.... aku hanya mampu berdoa semoga arwah tenang di sisinya.... bersama bekalan yang dibawa... serta anak dalam kandungan yang dapat memberi pertolongan kepada arwah..... kita tidak mampu untuk mengatakan apa-apa... kerana itu semua urusan Allah... baik buruk amalan kite... biar Allah yang menentukannya... kite sebagai manusia, hanya mampu mengharapkan yang terbaik... di dunia dan akhirat....

Al-Fatihah buat arwah yang kami sekeluarga cintai....

4 comments:

deeya said...

al-fatihah buat arwah .. tabah an hatimu dEar :)

shop-a-holics said...

setuju sgt dgn faiz.. akk pn m'alami perkara yg sme.. luaran je nmpk hepi spt xde ape yg blaku.. tp dalaman, hanya org yg melalui pkara sdh cm kte lalui shj yg mgerti penderitaan yg kte alami... al-Fatihah utk arwah kakak faiz.. be strong..

p/s: act sume org ble ckp redha dgn ape yg tjadi, jgn sdih2, tabahkan ati.. tp, bg kte yg mhadapi terasa sgt perit utk kte terima n telan.. akk pn bkn nk menolak ketentuan ALLAH, tp to be frank until now, akk msh x mampu utk melepaskan ibu akk.. itu ape yg akk alami.. luaran npak spt xde ape yg blaku.. tp stiap kali bsendiri, arwah yg akan menjadi pyebab utk kte menangis n terus menangis...

shop-a-holics said...

komen di atas tu dr akk aini ye?? classmate awk ;p... kang ttye2 lak awk, spe yg bg komen.. hehehe ;p

mat_paeiz said...

ye lah.... susah nak explain pasal kesedihan yg disebabkan oleh bende macam ni...

terlalu ssh nak lupekan semua tu... untuk saye, cume seorang kakak... sudah terlalu berat nak terime...

sy x dapat bayangkan kesedihan org yg kehilangan ibu... org yg membesarkan kite... amat berat dugaan itu....