10 March 2011

sejak akhir2 ini... aku sendiri tidak mengerti akan diri aku sendiri.... sangat terase mcm down sangat... macam kecewa dengan diri sendiri pon ade... mungkin aku terlalu bnyak berfikir... fikir itu, fikir ini... sehingga kadang2 mengundang kemarahan oleh orang yang berada disekeliling aku... pernah juga bertegang leher dengan sahabat sebilik aku... aku tidak salahkan dier, ssb aku sedor itu semua berpunce dari aku sendiri...

balik ke kampung dengan tujuan nak tenangkan fikiran... tp macam same je.. tiade ape yang berubah... macam tu jugak... tapi aku cube untuk kembali ceria... tiade lagi rase gundah yang menyelubungi diri aku ini.... sememangnya aku ingin kembali ceria macam orang laen... mungkin tekanan belajor dan rase sedih dgn kehilangan kakak aku membuatkan aku ni cepat tersentuh, dan kadang2 cepat sangat naek angin.... sampaikan budak2 kelas aku pon takut nak tegur aku... hu3.... aku ni garang sangat kot... hu3....

mungkin perangai aku membuatkan orang semakin membenci aku... tiap kali aku bersuara, tiap kali aku buat sesuatu... ade saje yang tidak kene... membuatkan aku makin cepat terase macam aku disingkirkan dari kalangan mereka... tp aku tidak menyalahkan mereka 100% kerana aku tahu, aku sendiri tidak sempurna

~~mood sedih + mengade ngade melande~~

*****tukau tajuk*****

TAS196 bakal bertukar milik.... teringat dulu ayat yang terkeluar dari mulut arwah kakak aku "macam mane sekalipon, aku nak jugak TAS196, x kirelah walau motosikal cabuk pon, janji nombor plat TAS196 menjadi milik aku". kate arwah, TAS196 bermaksud Tini And Syed 01.09.2006 (tarikh kawen arwah)... sebab tu lah dier bersungguh sangat nak dapatkan nombor tu...

suker benor arwah bila krete myvi putih tu kuor... maklumlah, kami bukan dari golongan orang yang berade. sebuah myvi 1.3 ez tu sudah cukup menggembirakan arwah... memiliki kenderaan sendiri dengan nama pemilik adalah nama arwah sendiri... tambahan pula arwah berjaya mendapatkan nombor idaman TAS196 tu..

mase krete ni bertukar wajah, banyak kali dier bercerite "abang syed sembur krete jadi warne kuning Digi + convert jadi SE"... kadang2 arwah ni suke sangat join dengan geng2 myvi... sebab arwah pon selalu ikut konvoi myviT (Terenggau Myvi Owner's Club)... sehinggekan aku sendiri pon turut join kelab ni walaupon aku jarang ikut aktiviti yang dibuat..

aku pon ade jugak pinjam krete ni sekali sekale... sempatlah jugok bergaye dengan kerete ni.... adelah jugak kenangan aku bersame TAS196 ni.. tapi bila tuan dier nak jualkan, aku tidak mampu berbuat ape2... kalau aku berduit, sudah pasti aku akan ambik krete ni... sebab pada aku.. ade kenangan yang tersimpan disebalik kerete kecil ini...

rumah yang disewa arwah dulu pon, dah ade orang duduk... tiap kali aku lalu depan rumah tu, mesti aku berpaling walaupun sekejap... sebab sudah terbiase sangat.... macam dah jadi rutin harian... mase arwah ade dulu pon, mmg aku akan berpaling ke rumah tu... bile arwah dah tak ade... aku tetap tgk jgk... aku pon tak tahu... macam tindakan tu berlaku secara spontan...

~~**bile kenangan itu tak pernah hilang**~~

3 comments:

belia bangkit said...

sedehnye cerita...

mat_paeiz said...

sekadar meluahkan apa yg terbuku dihati...

Kei said...
This comment has been removed by a blog administrator.