28 April 2014

Tanggal 26 April 2014... maka tamatlah zaman bujang one of my beloved friend.. yang banyak mambantu.. susah senang aku dulu sepanjang aku menetap kat kuala lumpur tak lame dulu... 

aku panggil dier pok teh.. ni panggilan dari zaman aku budok2 lagi.. sebenarnye aku dengan pok teh tak dop sebarang pertalian saudare pon.. cume mak sedare aku... kawen dgn pak sedare pok teh.. so macam ader pertalian.. tapi sebenornye takdop pom... huhuhu... dulu mase aku stay KL ramai jugok kawan2 pok teh tanye aku ni sape... sbb malas nak ulas panjang lebar.. dengan selamber pok teh bagi tahu "ni anok sedare aku".. aku pon iyekan aje lah...

walaubagaimanepon... bermule tarikh 26 april 2014.. pok teh dah officially jadi sedare aku.. sebab ape?? sebab pok teh kawen dgn kak ngah... yang mane.. kak ngah itu adelah sepupu aku... so makne kate... pok teh tu laki sepupu aku,,, senang cerite... kami sekarang jadi sepupu... hahahaha.. jodoh.. sape tahu.. daripada kawan.. sekarang dah jadi saudare..



kalau tgk daripada rupe... mmg pok teh agak berusia sikit,.. almaklumlah zaman mude selalu pikir hal adik adik.. hal keluarge.. sampai hal diri sendiri pon tak diambik tahu.. anak sulong katekan.. Aku antare orang yg sangat terharu dan gembire bila pok teh sah jadi suami orang.. sebab dulu, waktu kami duduk satu rumoh.. tiap2 hari aku akan tanye "pok teh bile nak kawen... lambat lagi ke.. kalau kawen,, orang nok jadi pengapit"... hahaha... 


tapi malangnye.. mmg takdop pengapit utk kedua-dua pihak.. hahaha.. kempunan aku nok jadi pengapit.. tp dop ape.. orang kate.. kalau kite jadi pengapit orang... nanti kite lambat naik pelamin... ye ke?? hurmmm... atau adekah hanye dakwaan palsu semate... 



takdop banyok yang hendak dicerite... cume aku nok bagitahu... aku antara orang yang paling gembire hari tu... sangat2 happy sebab pok teh akhirnye kawen jgk... hahahaha... aku??? tungguuuuuuuu


last sekali... semoge pok teh dan pasangan bahagia sampai ke hujung nyawa... cepat2 dapat zuriat.. semoga bahagia selamanye...

No comments: