08 May 2021

GUNDAH

Assalamualaikum... 
Semalam cuti, duk rumah mak mentua, dekat je pon dengan rumah sendiri.. dalam 45minit ke 1 jam perjalanan.. Time siap-siap nok turun rumoh tu.. tibe-tibe keluar gambar seperti dibawah




Betape hancurnye hatiku ini, berderai menjadi debu.. hahaha.. bukan main prepare baju raye untuk anak-anak, maklumlah tahun ni 1st time raye berempat, tahun lepas bertiga.. untuk aku mmg takde prepare ape-ape sejak dulu lagi. cume untuk anak-anak je.. 

Baju rase anak semua dah ready, kasut selipar, tudung, semua mmg dah cukup lengkap, dah bawak balik kampung doh.. standby siap-siap, takut teringgal., walaupon jarak rumah aku dengan kampung cume 2 ke 3 jam perjalanan saje, tp kalau tertinggal, haru biru jugaklah..

oleh sebab 10hb doh kene sekat, so hari ni aku kene balik kampung lah kejap lagi, nak ambik baju dan barangan raye untuk anak-anak. Dok dapatlah along nok makan ketupat palas tokma pagi raye ni, biase along suke sangat makan ketupat tokma buat, tolong tokma bungkus ketupat. hurmm... 

Rase sedih tu ade, tapi lebih rase pade rase ralat dan kechewa.. kenape??
1. Dia umum hampir sangat dengan tarikh raya, semua dah stand by dari A sampai Z
2. Rase rumah tak jauh sangat, cume beberape jam, tapi tak boleh balik.

Memanglah kalau ikutkan aku akan beraya kat rumah mentua.. tp for info, Mentua aku pon tak pernah beraya kat rumah dia sendiri. Setiap kali raya mesti balik kampung which is sebelah kampung aku. So makne kate, memang takde suasane raye seperti sebelum-sebelum ni bukan hanye untuk aku, tp juge untuk sekalian keluarga. Kadang kadang rase kesian kat tokma, dia excited nk tengok Muhammad raye tahun ni.. maklumlah 1st raye untuk Muhammad, tapi ape kan daye, takde kuase dan daye untuk aku rentas daerah balik kampung.



No comments: